Cele zajęć: Zapoznanie studentów z najnowszymi wynikami badań interdyscyplinarnych (biofizykochemia percepcji, neuroestetyka, neurobiochemia, paleobiochemia) nad oceną estetyczną obiektów. Analiza koncepcji piękna i sztuki w ujęciu trans- i interdyscyplinarnym z uwzględnieniem poglądów filozofów, artystów, naukowców oraz aktualnych wyników badań nauk ścisłych oraz humanistycznych. Przedstawienie wpływu nauk ścisłych, takich jak: matematyka, fizyka, chemia, biologia na rozwój sztuki i sztuki na zrozumienie, wizualizację i interpretację abstrakcyjnych zagadnień nauk ścisłych. Omówienie dokonań twórców, którzy byli naukowcami, a zostali artystami i odwrotnie, na przykładach m.in.: Hansa Hofmanna, Leona Chwistka i Ervina Laszlo. Zapoznanie studentów z najważniejszymi odkryciami i koncepcjami nauk ścisłych (teoria fraktali i przestrzeni wielowymiarowych, jeziora Wada, teselacja, fizyka relatywistyczna, unitarna teoria pola, chemia substancji psychoaktywnych endogennych i egzogennych, bioplazma, sztuczna inteligencja i inne) i ich związku z rozwojem sztuki, w szczególności z kubizmem, futuryzmem, formizmem, abstrakcjonizmem, sztuką generatywną, opt-art i bio-art. Analiza grafik Mauritsa Cornelisa Eschera i obrazów Jacksona Pollocka w oparciu o matematyczną koncepcję fraktali Benoit Mandelbrota. Wprowadzenie w biofizykochemiczne podstawy pracy mózgu w powiązaniu z analizą malarstwa Alfreda Kubina i surrealistów (Salvador Dalí, Max Ernst, Joan Miró, Francis Picabia, René Magritte i inni). Omawiana tematyka jest bogato ilustrowana reprodukcjami obrazów, zdjęciami rzeźb, przykładami sztuki użytkowej, filmami, cytatami z książek, poematów oraz publikacji naukowych.